Onze school

Als je kiest voor Terra Eelde, dan weet je zeker dat je kiest voor veelzijdig onderwijs... met een groen tintje! We wisselen de theorie af met de praktijk. Je hebt dus geen lange, saaie dagen in het leslokaal maar je gaat er ook veel op uit. Dat maakt het leren extra leuk. Dieren en planten verzorgen, koken, leren timmeren of solderen, omgaan met klanten in een winkel: je vindt het allemaal bij Terra Eelde. Klinkt goed hè! Daarbij letten we steeds op respect voor de natuur, voor de wereld om ons heen en voor elkaar. Dat is op onze school erg belangrijk.

Bij Terra Eelde kun je kiezen uit het vmbo-groen en het Groene Lyceum. Onze school is gevestigd aan de Burg. Legroweg in Eelde. Het is een mooi licht en ruim schoolgebouw met 530 leerlingen. Bij ons op school vind je veel leerpleinen. Daar kun je de verschillende opdrachten die je krijgt rustig uitwerken.

De wereld aan je voeten

Theorie is belangrijk. Je kunt er veel van leren. Maar bij ons zit je niet alleen in de schoolbanken. We vinden de praktijk ook heel belangrijk. Je gaat dus ook de wijde wereld in bij Terra! Zo loop je stage bij allerlei soorten organisaties. Op deze manier kun je kennismaken met bepaalde beroepen en kijken wat je ervan vindt. Daarnaast heb je dan nog de maatschappelijke stage. We bedenken elk jaar weer mooie activiteiten, die waardevol zijn voor de wereld. Een schoolplein of kinderboerderij opknappen, samen met oudere mensen een mooi bloemstuk maken of zwerfvuil ophalen... het zijn een paar voorbeelden. Misschien heb je zelf een goed idee voor de maatschappelijke stage.

Veel leuke dingen doen

School moet natuurlijk wél leuk zijn! Onze leerlingen doen daarom veel leuke dingen. Wat denk je van schoolfeesten, excursies, stedentrips en voorstellingen? Leuk vooruitzicht toch?! Daarnaast zetten leerlingen zich vaak in voor projecten. We hebben een 'Ontmoet de ander' project en leuke samenwerkingen met museum 'De Buitenplaats'! Op de social media pagina van Terra vo zie je wat er nog meer voor leuks gebeurt op school.

Gezonde school

Terra Eelde is een gezonde school! Fruit, melk, karnemelk, gezonde broodjes... dit is bij ons allemaal verkrijgbaar. We zorgen ervoor dat er zo weinig mogelijk 'ongezonde' producten verkocht worden. We hebben hierdoor het certificaat 'Gezonde School' gekregen. Daar zijn we trots op!

Roken?

Dacht het niet. Terra is een rookvrije school. In en rond de school geldt een rookverbod. Heel gezond dus! En ook fijn voor de niet-rokers. We besteden veel aandacht aan ons niet-rokenbeleid op allerlei manieren. Goede actie!

Meepraten

Bij Terra Eelde kunnen leerlingen meepraten over allerlei dingen die met school te maken hebben. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de lessen en over activiteiten die door de school georganiseerd worden. Het panel bestaat uit leerlingen uit de verschillende leerjaren en van diverse leeftijden. De leerlingen zijn enthousiast, stellen goede vragen en geven eerlijke en oprechte antwoorden. Is dit iets voor jou? Meld je dan aan voor het leerlingenpanel.

Kom kijken!

Wil je graag kennismaken met onze school? Dat kan op verschillende manieren. Klik op een van onderstaande links voor meer informatie.

Sfeerimpressie

Moet je nog even wachten op de Doedag of Open Dag? Bekijk dan alvast het filmpje hieronder om te ervaren hoe leuk Terra Eelde is!